Nostalgie - stará verze webu věnovanému filmu Pán Prstenů
Nová verze - http://lotr.jcsoft.cz



[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]

6.3. 2002BelcarnenDalší informace o ukázce ze Dvou Věží a popis fantastických scén připravovaných grafiky od WETA
Další informace o ukázce ze Dvou Věží
Již dříve jsem přinesl nějaké informace o první ukázce ze Dvou Věží. Například poměrně podrobný popis zde. Na webu Ain't It Cool News se objevila další spousta informací od človíčka, který měl to štěstí a navštívil Weta Workshop, kde byl svědkem dokončování právě této ukázky. V tomto článku se dozvíte, co všechno viděl. A opět apeluji na ty, co objednávají z netu či mají slíbený celý film Dvě Věže na CD. Probuďte se! Ještě není ani ukázka! Jak by mohl být kompletní film. Nedělejte zbytečně chaos a v klidu si počkejte. Však se hned po premiéře objeví i na vašem oblíbeném médiu.
Jinak právě tato téměř čtyřminutová ukázka vtrhne do kin 29. března. Bude přidávána na konec Společenstva a New Line Cinema doufá, že vrátí LOTRa zhruba do 2000 kin.
Ale teď už k informacím ze zákulisí Wety ...
  • Frodův zápas s Glumem nejspíše na svahu Minas Morgul
    Glum byl pro tento účel představován nějakým chlápkem z Nového Zélandu. Animátorům dělalo trocho potíže nechat ho pořádně vyhubnout. Zatím ještě nebyly pořádně namapované textury a tak nám záporák z bojující dvojice trochu prosvítal. Glum se s Frodem válí po zemi. Zrovna leží pod ním a Sam se ho snaží nějak odtrhnout. Animátoři strávili přímo ďábelský čas ve snaze protáhnout nohy Glumíška a vyřešit přesně stíny obou postav. Zelená skrvnitá kůže, veliké oči, ochlupené uši - to je na Glumovi to nejvýraznější. Scéna byla "natočena" za dne, ale pomocí efektů se "den stane nocí".
  • Počítačové hordy se připravují k útoku na Helmův Žleb
    Naprostý úlet! Ty příšery jsou při vlečení se údolím Žlebu naprosto přesvědčivé. Jsou jich tam tisíce. Je tam jedna scéna, kde Legolas a pár dalších válečníků pálí vlny šípů na skřetí hordy pod sebou. Použili tam jeden fikaný filmový švindl. Kus záběru byl zkažené a tak jej vystřihli a předchozí záběr lučištníků je zrychlený a trochu rozmáznutý. Viděl jsem taky noční scénu jezdců z Rohanu v souboji se skřety. Pozadí a počítačem generované postavy byly doplněny klasicky na modrou plochu. Ale jinak skuteční koně najíždějí do skutečných skřetů.
  • Frodo se Samem lezou po svahu hory do Mordoru
    Vyčerpaně vypadající postavy se plazí k modrému plátnu. Je tam pěkně vidět nakreslená čára, kam bude později vsazena temná obloha Mordoru.
  • Glum nalézá pod vodou Prsten
    Jedna z nejdokončenějších scén a další ukázka síly počítačové grafiky. Absolutně skutečná ryba proplave před oblečeným, počítačem generovaným, Glumem s Jedním Prstenem. Voda se leskne, vlní, jsou tam rostlinky, paprsky světla ...
  • A teď se připravte - Gandalf a Balrog řítící se do hlubin Morie!
    Počítačový Gandalf pohlcený plameny se ve spirálách řítí do hluboké podzemní jeskyně. Úlet! Jediný způsob jak to popsat je .. prostě si představte tu nejčernější tmu. Na vršku vašeho pohledu se pomalu začíná objevovat světlo, je stále jasnější a nakonec exploduje v plamenech a vidíme obrysy postavy. Vše se zrcadlí v jezeře pod vámi a pak .. žbluňk, gejzír vody, znovu temnota ... Viděl jsem ještě nějaké další varianty toho záběry, hrubé rendery pádu ze stran, nějaké vířivé efekty s vodou. Ale tohle byla jen hrubě rozpracované. Zatím přidávali textury a efekty, takže bez kouře a dalších atmosférických efektů.
  • A pak ještě Stromovous ...
    Ten je zatím jen ve velice ranných fázích vývoje (více o Stromovousovi třeba zde) a animátoři mají zatím jen hrubý nástin konečného vzhledu. Hranatý obličej, veliký nos, spousta úponků rostlin jako vousy ... Viděl jsem zatím jenom drátěný model bez namapovaného povrchu. Každopádně co upoutalo bylo husté obočí a velké oči.
  • A ještě dodatek
    Byla tam hromada rekvizit používaných animátory pro tvoření počítačových modelů - meče, brnění, helmy ... Po celé budově WETA pobíhá hromada lidu, všude jsou nějaké mašiny. Je to změť temných výklenků, skříně plné návrhů, pracovní stanice kde se jen dá (typické koleje technických vysokých škol :o) Škoda, že bezpečnostní opatření jsou tak drsná. Nepodařilo se nám dostat se k "farmě" počítačů renderujících scény. Software primárně používaný na animování LOTRa, Shake, nedávno získal Apple). Žádné fotky bohužel nejsou, ale už brzy to uvidíme v kinech.
pozn. Software primárně používaný pro generování scén (postav, bojů) v LOTRovi se jmenuje Massive. Co je zač Shake netuším. Stromovous je pár tun železa o výšce několika metrů a počítačovou grafikou měl být jen dotvořen, ne udělán komplet. Ale to se vlastně až tolik nevylučuje. Celý skelet pro mapování povrchu musí animátoři dělat tak jako tak.

Zdroj:Ain't It Cool News
Překlad: Jan "Belcarnen" Čeřovský

[ <<< Další článek ] [ Všechny články ] [ Předchozí článek >>> ]
Pokud se Vám tento článek líbil, můžete pomocí systému I Like Q přispět drobnou částkou pro autora či případně překladatele.
Přispět Q (100 Q = 1 Kč)

Melvin, přidáno 8.3. 2002 12:55:32
Krysař:ta scéna Gandalfova pádu se asi dala natočit přesvědčivěji,to je fakt.Ale v knize mu Aragorn a také Boromir vyběhnou oba na pomoc!Jenže už to nestihnou...
Melvin, přidáno 8.3. 2002 12:50:37
Belcarnen:no ,jestli Gandalf nepadl dolů prostě proto,že už se neudržel..:o).
Eversmile, přidáno 7.3. 2002 19:06:12
Já se tak těším. Už jen pár dní!!!!!!
ONDRA, přidáno 7.3. 2002 18:43:31
Taky uz nemuzu vydrzet tu neskutecne dlouho dobu do uvedeni druheho dilu. At nastane nejaka casova smycka a jsou tady Vanoce 2002 :-)
Ivetir, přidáno 7.3. 2002 18:27:53
Já se těšíííím!
Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 7.3. 2002 13:52:34
Veru: to je víc než dobrý nápad :-)
Viky: ano to tak úplně sebevražda nebyla, však zase ožije :))) Třeba chtěl podstoupit reinkarnaci úmyslně

veru, přidáno 7.3. 2002 13:46:41
Ja nevim, me tyhle clanky o Dvou Vezich nejak nedelaji dobre na nervy... Myslim, ze se vsichni jen trapime. Co takhle podtoupit hromadnou lobotomii a nechat si vymazat cast pameti do ledna pristiho roku...
viky, přidáno 7.3. 2002 11:18:23
No je to fak dost nesmyslny spich bych rek ze Gandalf spachal sebevrazdu ale jinak je ta scena uplne skvela, horsi je ta na konci jak se chudak Sam 30 sekund potapi a pak ho vytahne Frodo a ma mokrej jen rukav :--O
efča, přidáno 7.3. 2002 11:08:39
2 krysař:
Aragorn možná proto nešel vytáhnout Gandalfa, protože ten jej předtím pověřil vedením Společenstva. Vlézt na bořící se Můstek bylo o ústa a Společenstvo by mohlo přijít o dalšího člena, navíc toho, kdo má vést dál.
A pak, kam by se děj ubíral, kdyby Aragorn Gandalfa vytáhl? :-))

Jinny, přidáno 7.3. 2002 10:39:22
Nevím přesně proč, ale třesou se mi ruce! To čekání mě přivede do blázince.
Krysař, přidáno 7.3. 2002 6:45:58
Taky jsem trochu nechápal, proč sotva se držícímu Gandalfovi nepřišel na pomoc Aragorn, který stál nejblíže a nebyl (narozdíl od Froda, kterého Boromir zadržel) držitel Prstenu. Ty důtky tam opravdu vidět jsou, ale to už je Balrog pěknej kousek na cestě dolů.
Nezbývá než čekat na Dvě věže.

Jan Belcarnen Čeřovský, přidáno 6.3. 2002 23:56:45
snažím se :o) Dnes jsem v takovém "aktualizačním" rozpoložení ...
Ta scéna s padajícím Gandalfem ve Společenstvu je fakt divná. On se vyložene úmyslně pustí :o)

Andre, přidáno 6.3. 2002 23:33:30
Opravdu se činíš,Bele,jen co je pravda a ty efekty tady popisované,hmmm,mňam...uvidíme co přinese trailer:-)(zpracování a zvuky myslím):o)
MEGAJOHN, přidáno 6.3. 2002 23:29:42
Nářez
petruschka, přidáno 6.3. 2002 23:24:30
...dneska se teda činíš s těma aktualizacema ;}
No jsem taky dost natěšený, i když mi popis scény boje s Balrogem připoměl mé znechucení ze souboje mezi ním a Gandalfem na Můstku. To jak se z posledních sil držel a ještě cosi blábolil úplně znehodnotilo celkovou atmosféru té hutné bitvy kouzel a myslí. Taky vlastně nevím proč spadl. V záběru za Gandalfovým ramenem už Balrog ani jeho ohnivé důtky vidět nejsou, tak nevím, co ho stáhlo dolů...

FlyCyber, přidáno 6.3. 2002 23:06:19
Ach, já se tak těším....
Jméno: E-mail:

Komentář:

09.11.2023
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2024 [ více ... ] [ 0 ]
8.11.2022
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2023 [ více ... ] [ 6 ]
4.11.2019
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2020 [ více ... ] [ 497 ]
12.11.2018
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2019 [ více ... ] [ 1 ]
8.11.2017
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2018 [ více ... ] [ 507 ]
7.11.2016
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2017 [ více ... ] [ 2 ]
18.1.2016BelcarnenTolkienCon 2016 – fotky, video, atd. (doplněno: 18.1. 11:58) [ více ... ] [ 608 ]
12.11.2015
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2016 [ více ... ] [ 450 ]
9.11.2014
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2015 [ více ... ] [ 489 ]
23.1.2014BelcarnenTolkienCon 2014 – fotky, záznamy tak vůbec (doplněno: 24.1. 22:47) [ více ... ] [ 134 ]
9.11.2013
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2014 [ více ... ] [ 184 ]
26.1.2013BelcarnenTolkienCon 2013 – fotky, reportáže, přednášky a tak vůbec (poslední aktualizace 29.1. 21:19) [ více ... ] [ 11 ]
19.12.2012BelcarnenHobit: Neočekávaná cesta [ více ... ] [ 172 ]
2.11.2012
BelcarnenPozvánka na TolkienCon 2013 [ více ... ] [ 202 ]
18.1.2012BelcarnenTolkienCon 2012 aneb +1 dítě, +2 děti, … (poslední aktualizace 6.2. v 13:42) [ více ... ] [ 103 ]

 
[ Všechny články ]

[ Zpět na stránku o filmu Pán Prstenů ]


Nacházíte se na JCsoft's FANTASY Homepage - http://www.jcsoft.cz/fantasy/
Tuto stránku vytvořil Jan "Belcarnen" Čeřovský - Cerovsky@jcsoft.cz 

Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.x (5.x) a rozlišení 1024x768x16/32bit
Jan Čeřovský (c) 2000 All rights reserved
Jakékoliv nalezené chyby ( špatné odkazy, chybějící obrázky, hrubky, ...) se nebojte nahlásit na můj e-mail.

TOPlist